Obwodnica Puław „rośnie w oczach”
Prace na połączeniu drogi ekspresowej S 17 z obwodnicą Puław idą pełna parą. W czwartek przedstawiciele Inwestora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy konsorcjum Energopol Szczecin i Przedsiębiorstwa Robót Drogowych ze Zwolenia zaprosili dziennikarzy na cykliczne spotkanie by pokazać postępy prac.Wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem robót tłumaczył Łukasz Świerkowski – Kierownik budowy. Przypomnimy, że inwestycja obejmuje wykonanie infrastruktury drogowej oraz budowli inżynierskich od węzła Sielce do przyszłego skrzyżowania S 17 z krajową dwunastką prowadzącej do nowego mostu na Wiśle. Inwestycja prowadzona jest w technologii „zaprojektuj i wybuduj” oznacza to, że wykonawca przejmuje cały ciężar inwestycji od wykonania dokumentacji technicznej przez uzyskanie niezbędnych pozwoleń do finalnego produktu czyli gotowej drogi wraz z infrastrukturą. Takie rozwiązanie oszczędza wiele czasu, eliminujemy w całym procesie etap przetargu na wykonanie dokumentacji technicznej wyjaśnia – Krzysztof Nalewajko Rzecznik GDDKiA w Lublinie. Kierowcy póki co muszą uzbroić się w cierpliwość bo zmian w organizacji ruchu będzie jeszcze wiele, dlatego bardzo uważnie trzeba obserwować znaki drogowe dodał Krzysztof Nalewajko. Jest też dobra wiadomość dla pracowników Grupy Azoty „Puławy”, którzy już 5 czerwca pojadą nową drogą bezpośrednio do siedziby firmy a to za sprawą nowego odcinka tzw. ślimaka, który „odprowadzi” ruch pod dzisiejszym wiaduktem kolejowym (już niebawem kolejowo drogowym) i „doprowadzi” do istniejącej drogi dojazdowej do Azotów. Dzisiaj nitka ta jest już wytyczona i utwardzona lada chwila pojawi się tu nawierzchnia sfaltowa. Zapowiadają się więc ułatwienia i zmniejszenie zatorów w tym miejscu. Obecnie na placu budowy pracuje jednocześnie ok. tysiąca osób na różnych odcinkach. Najbardziej zaawansowane prace są na węźle Michałówka gdzie już w tym momencie układane są pierwsze warstwy asfaltu. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na kwiecień przyszłego roku.
Sorry, the comment form is closed at this time.